torstai 31. tammikuuta 2013

Rentoa painonpudotusta

Kuten aiemmin jo mainitsin, minä imetän vielä. Sen johdosta en siis voi varsinaisesti vielä laihduttaa. Karsin syömisiäni melko radikaalisti, mutta se vaikutti selvästi imetykseen heti, joten ajattelin ottaa rauhassa asian suhteen ja aloittaa laihdutuksen kunnolla vasta vähän ajan päästä, kun vauva alkaa saamaan puuroa ja lihaa hedelmä- ja kasvissoseiden lisäksi.

Olen vähän sellainen "kaikki tai ei mitään"-tyyppi, enkä tunne sanaa kohtuus. Saatan syödä jotain herkkuja ihan muutaman tunnin välein milloin milläkin tekosyyllä (huono yö, kävelylenkki, imetys - just name it!). Opettelen nyt kohtuutta, eli olen sallinut itselleni yhden herkkupäivän viikossa. Muuten syön ihan tavallista ruokaa; puuroa, jugurttia, rahkaa, mysliä, hedelmiä, kotiruokaa. Kun alan laihduttamaan, niin suunnittelen ruokavalioni toki tarkemmin ja muokkaan sen paljon niukemmaksi. Aiemmin olen laihduttanut onnistuneesti vähähiilihydraattisella ruokavaliolla ja sille varmaan siirryn nytkin.

Olen 171cm pitkä ja lähtöpainoni on 73.4kg. Olen ennen raskautta ollut noin 65kg, mutta tavoitteeni on nyt 63kg ja ennen kaikkea kiinteytyä ja nostaa kuntoa. Liikuntani menee neljän päivän sykleissä:


  1. päivä: Lihaskuntoreeni
  2. päivä: Lihaskuntoreeni
  3. päivä: Kävely-/hölkkälenkki + venyttely
  4. päivä: Vapaapäivä
Olen todellakin surkeassa kunnossa, enkä liioittele nyt yhtään! Pystyn juuri ja juuri juoksem hölkkäämään noin minuutin, kunnes henki meinaa loppua ja oksennus tulla. Olen aiemmin yrittänyt kahteen kertaan Porin juoksukoulua, mutta en ole jaksanut suorittaa sitä loppuun asti. En ole millään tavalla liikunnallinen ihminen, enkä ole vain osannut ikinä nauttia siitä. Nyt kuitenkin olen saanut vähän itsestäni kiinni, se on vähän pakko, jos haluaa kiinteän vartalon ja hyvän kunnon kaikkien näiden raskauksien jälkeen!

Lihaskuntoreenini menee näin:

  • Kyykkyjä omalla painolla 10kpl
  • Supermies-liikettä 10kpl
  • Punnerruksia polvet maassa 15kpl
  • Penkkidippi-liikettä 10kpl
  • Vatsarutistuksia 10kpl
  • Vinoja vatsoja 10kpl
  • Hoover-pito 20sek
Tuon jälkeen pidän yhden minuutin tauon ja toistan sarjan uudelleen. Ei siis paljoa, mutta olen nyt toistanut tätä reeniohjelmaa kaksi sykliä ja kolmannella olisi tarkoitus nostaa sarjojen määrä kolmeen ja siitä taas ylöspäin, kun kunto sallii. Olen huomannut, että reeni luistaa aamuisin paremmin, kun ei ole ehtinyt vielä paljoa syömään päivän mittaan, ja koska on valoisaa ja muutenkin virkeä mieli iltaan verrattuna. 3. päivän reenini on 30min kävely-/hölkkälenkkiyhdistelmä, eli hölkkään sen mitä jaksan ja muuten kävelen ripeästi. Lenkin jälkeen venyttelen vielä noin 10 minuuttia.

Mysliä

Paljon vettä, Omega3-kapselit ja D-vitamiinia päivittäin

Lyhyt aika tuntuu pitkältä Hooverissa!

Kotiäidin pikainen lounasviritys: mandariini, ruisleipä, kurkku-raejuusto-tonnikala-setti salaatinkastikkeella ja rasvatonta maitoa.
Lähtöpaino. Pahoittelut surkeasta kuvanlaadusta!

Pitäisikö keskittyä enemmän kuntoiluun ja vähemmän kuvaamiseen?


Tällaista asiaa tällä kertaa, ensi kerralla taas jotain muuta. Reipasta loppuviikkoa kaikille! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti